Tuesday, April 10, 2012

Titik-Titik Permulaan

Daripada Amirul Mukminin Abu Hafsin ‘Umar ibn al-Katthab r.a. beliau berkata: Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda:

“Bahawa sesungguhnya setiap amalan itu bergantung kepada niat, dan bahawa sesungguhnya bagi setiap orang apa yang dia niatkan. Barangsiapa yang hijrahnya menuju kepada Allah dan RasulNya, maka hijrahnya kepada Allah dan RasulNya. Barangsiapa yang hijrahnya kerana dunia yang dia mahu mencari habuannya, atau kerana seorang perempuan yang dia mahu kahwininya, maka hijrahnya ke arah perkara yang ditujuinya itu.”

Bismillah dngn nama Allah yg Maha Pemurah lg Maha Penyayang
Insyallah dngn adanya blog ini penulis sedikit sebanyak akan berkongsi apa yg diilhamkan oleh Allah dari segi pada diri yg penuh dngn serba kekurangan ini.

Sengaja meletakkan hadis niat sebagai permulaan agar penulisan atau perkongsian selepas ini tidak lari daripada matlamat sebenar iaitu redha Allah dan menjauhi daripada penulisan yg berunsurkan fitnah2 dan membuka aib orang sepertimana yg kita ketahui telah bnyk tersebar diluar sana.

Moga dengan sedikit perkongsian dapat menambahkan lagi saham-saham untuk memberatkan lg timbangan kebaikan di akhirat kelak.

p/s:first time berblogging..maaf kalau tidak sehebat seperti blogger diluar sana..tapi biarlah pengisiannya berbisa hingga menusuk kalbu =)



1 comment:

  1. insyaAllah khior2...bertatih dgn perlahan2..ana pon xdelh shbt angel pakai gucci dlm berblog..p slagi ade bnde yg blh dikongsikn kita kongsi..yahooooo

    ReplyDelete

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Premium Wordpress Themes